zondag 29 april 2012

Enerverend hoor, een nieuwe camera

[ ontluikende Japanse esdoorn ]
Met bonkend hart en ziek van de keuzestress heb ik een nieuwe camera gekocht. Het is een geavanceerde compact camera (bridge). Geavanceerd is hij zeker, ik tol om van alle mogelijke instellingen. Hij kwam uitstekend uit beoordelingen, je kunt er heel veel handmatig aan instellen, en het allermooiste: hij heeft een zoom van 30x. Bovendien kun je (geruisloos) zoomen tijdens het filmen.

[ longkruid ]
Mijn oude compact was ik erg aan verknocht, maar de tijd heeft hem ingehaald. Met maar 4 megapixels, 4 keer zoom en geen beeldstabilisator was ik steeds vaker teleurgesteld als ik een vogeltje of een hert wilde fotograferen. Een sperwer die op mijn schuurdak een tortel had gevangen gaf de doorslag, had ik nu maar mijn nieuwe camera gehad! Dan had ik nu niet zo een vage bewogen foto ervan.

[ paarse dovenetel, crop ]
Alsof het zo moest zijn stond de camera waar ik na lang onderzoek mijn keus op had laten vallen in de aanbieding bij een fotozaak. Nu of nooit, dacht ik. Hij is groter dan mijn oude compact, en roept nostalgische gevoelens van mijn analoge spiegelreflex op, zo lekker ligt hij in de hand. Maar nu moet ik er nog mee leren werken, hoe moet ik hem instellen, wat betekent alles, hoe werken de knopjes en menuopties? Ik experimenteer in mijn tuin. Ik lees zo veel in de handleiding dat ik ervan in de war raak. Ach, alles op zijn tijd, ik heb hem net een dag.

1 opmerking:

  1. oh linda, ik kan me het gewoon zo voorstellen. ik heb net ook een nieuwe camera gekocht en wil niets liever dan steeds maar weer uitproberen en net als jij ben ik dan zo blij met het resultaat. jouw foto's zien er prachtig uit. je zult het zien, het wordt gewoon verslavend.en nog verslavender als je het met iemand kunt delen. en dat kunnen wij. heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen